Even geduld...

De producten zijn succesvol
toegevoegd aan uw winkelwagen

Verder winkelen Naar winkelwagen en bestellen

De producten zijn succesvol
verwijderd uit uw winkelwagen

Verder winkelen Naar winkelwagen en bestellen

Bestellen en betalen Print

Lees hier informatie over hoe u medische voeding kunt bestellen, hoe de levering plaatsvindt en hoe de vergoeding of de betaling werkt.


 

Bestellen

Sorgente neemt op maandag tot en met vrijdag bestellingen vóór 17.00 uur dezelfde dag nog in behandeling en zorgt dat postbedrijf PostNL deze bij u thuis levert op de volgende werkdag (inclusief zaterdag).

Eerste bestelling
Heeft u voor het eerst medische voeding thuis nodig, dan geeft uw arts of diëtist uw gegevens en de benodigde voeding door aan Sorgente. Wij nemen vervolgens contact met u op om op basis van dit voorschrift uw wensen te horen en uw afleveradres te controleren. Vervolgens worden de juiste medische voeding(en) en eventuele bijbehorende materialen bij u thuis geleverd. Hierna dient u de volgende bestelling van medische voeding zelf te doen.

Sommige producten (bijvoorbeeld eiwitarme producten) kunt u zonder voorschrift van de arts of diëtist direct bij Sorgente bestellen. Deze producten komen echter niet voor vergoeding in aanmerking. U dient in dit geval de eerste en daarop volgende bestelling(en) zelf te doen.

Manieren om te bestellen
U kunt op de volgende manieren (na)bestellen:

1. Webwinkel

Het gehele assortiment aan medische voeding vindt u in onze webwinkel. Via een persoonlijk ‘Mijn Sorgente’ account kunt u de juiste producten en bijbehorende materialen snel en gemakkelijk bestellen. Bekijk de instructiefilm over hoe u online kunt bestellen.

2. E-mail

Geef uw bestelling, voorzien van uw klantnummer, per e-mail door via het e-mailadres dat voor u van toepassing is:

Voor kinderen (tot 18 jaar):

Voor volwassenen (vanaf 18 jaar):

3. Telefonisch (op werkdagen: 8.30 - 16.00 uur)

Geef uw bestelling telefonisch door aan één van onze gespecialiseerde medewerkers via het telefoonnummer dat voor u van toepassing is:

Voor kinderen (tot 18 jaar):

  • Drinkvoeding, sondevoeding, dieetvoeding bij stofwisselingsziekten, dieetvoeding voor baby's: 030 - 634 62 64 

Voor volwassenen (vanaf 18 jaar):

  • Drinkvoeding030 – 850 2065, indien u verzekerd bent bij CZ, Delta Lloyd, OHRA / 030 – 850 2035, indien u verzekerd bent bij VGZ, Univé, IZZ, IZA / 030 – 634 6262, indien u verzekerd bent bij Achmea, Zilveren Kruis, Interpolis, FBTO
  • Sondevoeding en toebehoren:  030 - 634 62 69
  • Dieetvoeding bij stofwisselingsziekten030 - 634 62 64

 

Levering

Postbedrijf PostNL levert de voeding bij u thuis. De bezorging vindt plaats van dinsdag tot en met zaterdag in tijdsvensters die verschillen per postcodegebied. U kunt het tijdsvenster hier bekijken via de website van PostNL.

Alternatief afleveradres
Het is ook mogelijk uw bestelling op een ander adres dan uw huisadres te bezorgen. U kunt hierbij denken aan een werkadres of een adres van familie. Een alternatief afleveradres kunt u bij de bestelling aan ons doorgeven, zowel telefonisch als online.

Niet thuis?
Wanneer de bezorger uw pakket niet kan afleveren, biedt PostNL het pakket standaard aan bij uw buren (tenzij door u anders aangegeven). Als dit niet lukt, krijgt u van de chauffeur een bericht met een Niet-thuis-code (barcode). Met deze code kunt u zelf een keuze maken voor een tweede pakketbezorging. U kunt het pakket ook op een servicepunt van PostNL laten bezorgen. Maakt u geen keuze voor een tweede pakketbezorging, dan wordt uw pakket de volgende werkdag bij u bezorgd.

Meer informatie over de bezorging van pakketten vindt u op de website van PostNL.

Volg uw bestelling met Track & Trace
Als u wilt weten waar uw pakket zich bevindt, dan kunt u via Track & Trace van postbedrijf PostNL gemakkelijk de bezorgstatus nagaan. Hiervoor heeft u een barcode nodig en heeft Sorgente uw mailadres nodig. U ontvangt de barcode automatisch in uw mailbox of kunt deze raadplegen binnen uw persoonlijke ‘Mijn Sorgente’ account onder ‘Bestelgeschiedenis’. Is uw e-mailadres nog niet bij ons bekend en wilt u wel de barcode ontvangen? Geef uw e-mailadres dan door aan één van onze medewerkers. U kunt uw voorkeur ook aangeven in uw ‘Mijn Sorgente’ account in het tabblad ‘Mijn gegevens’.



Controleer uw bestelling
Sorgente vraagt u om bij ontvangst de inhoud van uw bestelling (pakket) te controleren. Klopt de levering niet, dan dient u binnen 14 dagen na ontvangst contact met ons op te nemen. Sorgente zorgt dan alsnog voor een correcte afhandeling.


 

Vergoeding (machtiging)

Medische voeding komt voor vergoeding via uw zorgverzekeraar in aanmerking als wordt voldaan aan de volgende eisen:

  • Een arts of diëtist moet de medische voeding aanvragen;
  • Er is sprake van een geldige medische indicatie;
  • Gewone voeding of dieetproducten bieden geen uitkomst.

Medische voeding wordt alleen vergoed als er sprake is van een:

  • ziektegerelateerde ondervoeding of een risico daarop;
  • stofwisselingsstoornis;
  • voedselallergie;
  • resorptiestoornis.

Aanvragen medische voeding

De zorgverzekeraar vergoedt de medische voeding alleen als deze is aangevraagd door uw arts of diëtist via het formulier ‘verklaring dieetpreparaten’. Deze aanvraag verloopt via ons digitaal aanvragensysteem. Sorgente heeft een contract met alle zorgverzekeraars. Voor meer informatie over vergoedingen verwijzen wij naar de  vergoedingscheck. Indien u toebehoren nodig heeft (bij het gebruik van sondevoeding), dan kan de arts of diëtist dit aanvragen via het formulier ‘Bijlage toebehoren bij de Verklaring Dieetpreparaten’. 

Ingevulde aanvraagformulieren stuurt uw arts of diëtist naar Sorgente. De aanvraag wordt vervolgens door Sorgente in behandeling genomen, waarna contact met u wordt opgenomen om de eerste bestelling in orde te maken. U ontvangt geen rekening van Sorgente voor de medische voeding. Sorgente stuurt de rekening direct naar uw zorgverzekeraar. De kosten die binnen het eigen risico vallen, zal uw zorgverzekeraar zelf met u verrekenen.


Periode en verlenging vergoeding
Via de arts of diëtist  krijgt u een vergoeding voor bepaalde tijd. Deze bepaalde periode van vergoeding vindt u in uw online ‘Mijn Sorgente’ account en op de papieren pakbon die is bijgevoegd bij uw bestelling. Als de vergoedingsperiode is verlopen en u moet de medische voeding blijven gebruiken, dan moet uw arts of diëtist een verlengingsaanvraag bij Sorgente indienen.


 

Betalen

Heeft u geen recht op vergoeding zoals hierboven staat toegelicht? Dan rekent u online bestellingen direct af via de betaalmethode IDEAL/Creditcard.

Verzendkosten
U betaalt 5,95 (incl. BTW) aan verzendkosten bij een totaalbedrag onder de 50,- euro. Als u een vergoeding (machtiging) heeft voor de medische voeding, dan hoeft u geen verzendkosten te betalen.  

Verplicht eigen risico
Iedereen heeft een verplicht eigen risico. Dit betekent dat u in 2017 de eerste €385,- aan medische kosten zelf moet betalen. Hieronder vallen ook de kosten voor medische voeding. Naast het verplicht eigen risico kunt u ook nog een vrijwillig eigen risico hebben, afhankelijk van de door u gekozen verzekeringspolis. Dit eigen risico komt bovenop het verplichte eigen risico.

Sorgente regelt het voor u
Sorgente heeft afspraken met zorgverzekeraars met betrekking tot de levering en de betaling. Sorgente stuurt de factuur bij een geldige vergoeding via de arts of diëtist in principe altijd direct naar de zorgverzekeraar. De kosten die binnen het eigen risico vallen, zal uw zorgverzekeraar zelf met u verrekenen.