Terug

Leveringsproblemen

Sinds de zomer van 2022 zijn bepaalde producten niet of moeilijk leverbaar. Wij hebben hierover dagelijks contact met onze leveranciers. Helaas zijn bij onze leveranciers een aantal producten nog steeds niet voorradig. Om u zo goed mogelijk te informeren passen we de informatie op deze pagina regelmatig aan.

Waar kan ik zien waaruit ik kan kiezen?

Ga naar uw Mijn Sorgente en vervolgens in het grijze menu naar 'Mijn vergoedingen'. 

Mijn vergoedingen in Mijn Sorgente
Hier ziet u welke merken en smaken binnen uw machtiging vallen en welke wij kosteloos aan u kunnen leveren. Klik op het product om te zien welke maken er beschikbaar zijn.

Wat kan ik doen als mijn favoriete smaak tijdelijk niet leverbaar is?

Ga op Mijn Sorgente naar 'Mijn Vergoedingen' in het grijze menu. Klik vervolgens op de knop 'Bekijk alle vergoede producten'.  Zie ook de afbeelding hieronder.


Hier kunt u zien welke merken en smaken binnen uw machtiging vallen en welke wij kosteloos aan u kunnen leveren. Klik op een product om te zien welke smaken van dit product beschikbaar zijn. Het kan zijn dat een smaak niet leverbaar is.

Er zijn dan twee opties:

  • Kies voor dezelfde smaak van een ander merk.
  • Kies een andere smaak binnen uw vergoede producten.

Zit er geen passend alternatieve smaak of product binnen uw machtiging? Neem dan contact op met uw verwijzer om te overleggen welk ander product een optie voor u is.

Wanneer moet ik contact opnemen met mijn verwijzer?

Wanneer er geen enkel product binnen uw machtiging leverbaar is of geen van uw smaakvoorkeuren.

Wat is het mogelijke alternatief van mijn voeding?

Uw verwijzer heeft de voeding afgestemd op uw specifieke behoeften. Daarom kunnen wij niet bepalen wat het beste alternatief voor u is. Wij adviseren u om contact op te nemen met uw verwijzer om dit te overleggen. Wij hebben ook uw verwijzer op de hoogte gebracht van de leveringsproblemen.

 

Waarom is er een nieuwe vergoeding (machtiging) nodig voor een alternatieve voeding?

Wij leveren uw voeding op basis van een vergoeding (machtiging) die uw verwijzer in ons digitale aanvraagsysteem heeft geplaatst. Deze vergoeding is nodig voor de zorgverzekeraar om de voeding voor u vergoed te krijgen. Pas wanneer de nieuwe vergoeding voor de alternatieve voeding binnen is, kunnen wij de voeding kosteloos aan u leveren.

Wat is de oorzaak van het leveringsprobleem?

Een leveringsprobleem kan verschillende oorzaken hebben. Dit kan bijvoorbeeld te maken hebben met vertraging van de levering, een grotere vraag naar het product of een tijdelijk ontbrekende grondstof. De fabrikant brengt ons niet altijd op de hoogte van de oorzaak van het leveringsprobleem, zoals ook in dit geval. Wij hebben nauw contact met de fabrikant en doen er samen alles aan om de voeding zo snel mogelijk te leveren.

Hoe weet ik wanneer mijn voeding weer leverbaar is?

In onze webwinkel of in Mijn Sorgente kunt u zien of uw voeding weer leverbaar is. Daar webwinkel is actueel, dat betekent dat alleen de producten die daarop staan leverbaar zijn. 

Helaas is het op dit moment niet mogelijk om aan te geven wanneer een product weer leverbaar is of een melding te sturen. Dit varieert namelijk per product en per leverancier. Soms geeft de fabrikant een week door waarin zij verwachten de voeding weer te kunnen leveren. Dit is niet altijd het geval. De week waarin de fabrikant de voeding verwacht te kunnen leveren is geen garantie.

Wij kunnen u helaas niet op de hoogte brengen van wijzigingen. Het klantenteam kan u dan ook niet aan deze informatie helpen. We vragen u vriendelijk om ons niet te bellen om na te vragen wanneer de voeding weer leverbaar is.  

Wij hebben nauw contact met de fabrikant en doen er samen alles aan om voeding zo snel mogelijk weer leverbaar te krijgen.

Ik heb een bestelling gedaan, maar ik krijg een ander product toegestuurd of ben geïnformeerd dat ik een andere keuze moet maken. Hoe kan dit?

Helaas komt het soms voor dat als u besteld heeft, het product op de dag van verzending toch uit voorraad is. Dit heeft te maken met de te lage beschikbaarheid van de voeding.  Dit kan voorkomen bij online bestellingen, maar ook via uw arts of diëtist en als u telefonisch heeft besteld. Sorgente wil u zo goed mogelijk helpen, daarom maken we soms de keuze om een alternatief te leveren, zodat u niet zonder medische voeding komt te zitten.

Er bestaat ook een neutrale variant van mijn drinkvoeding, wat kan ik daar mee?

Deze kunt u bijvoorbeeld verwerken in gerechten, soepen of sauzen. U kunt er ook een smaakje aan toevoegen in de vorm van limonade of een (koffie)siroop. Bekijk hier onze recepttips.