Terug

Veilig online bestellen via Mijn Sorgente

Op deze pagina leggen we uit hoe u kunt bestellen. Dit begint met het activeren van uw Mijn Sorgente account. Wanneer u een verwijziging heeft van uw diëtist of arts dan zijn uw gegevens al ingevuld. Zonder verwijzing dient u zelf uw gegevens in te voeren. U maakt dan zelf een account aan. Verder leest u op deze pagina meer over bezorgen, vergoedingen en betalen. 

Bijgewerkt op: 31-12-2024

Activeer uw Mijn Sorgente account

Voordat u kunt bestellen dient u uw Mijn Sorgente account te activeren. Het account activeren doet u als volgt:

     1. Ga naar Mijn Sorgente en klik op account activeren.
    2. Vul uw eigen gegevens in. Ook wanneer u voor iemand anders wilt bestellen.
    3. U ontvangt een bevestigingsmail van Sorgente. Bevestig uw e-mail adres door te klikken op de link in deze mail.
    4. Selecteer de situatie die bij u of degene voor wie u wilt gaan bestellen, van toepassing is.
    5. Als laatste vult u het klantnummer en de geboortedatum in.
    6. Klik op 'Account toevoegen'.


    De activatie is afgerond wanneer u een mededeling leest dat het klantaccount is toegevoegd. U kunt nu gaan bestellen.

    Wilt u een extra uitleg? Bekijk onze stap voor stap uitleg  over account activeren.



Bestellen

1. Ga naar Mijn Sorgente
2. Log in met uw e-mailadres en wachtwoord
3. Wilt u: een nieuwe bestelling samenstellen? Klik op → Mijn vergoedingen
4. U kunt hier een product meteen aanklikken of ze allemaal bekijken door middel van de knop 'bekijk alle vergoede producten'.

Uw vorige bestelling herhalen?

1. Klik op → Mijn bestellingen in uw Mijn Sorgente
2. Klik op een bestelling en vervolgens op 'opnieuw bestellen'. Doorloop het bestelproces en klik op bestelling afronden.
Voor een uitgebreide instructie voor het (her)bestellen kunt u onze stap-voor-stap uitleg raadplegen.


Momenteel zijn er helaas een hoop producten niet slecht of leverbaar. Lees hier meer over leveringsproblemen.


Via uw Mijn Sorgente kunt u ook:
• Een bezorgmoment aangeven
• Kiezen voor avondbezorging

Tip: bestel voor 30 dagen. Bestellen kost nu eenmaal tijd. Dan is het handig om per keer méér aantallen te bestellen. Natuurlijk moeten deze aantallen wel in uw voorschrift passen.

Bezorgen: volg uw bestelling


• Onze partner PostNL bezorgt uw medische voeding. Post NL bezorgt van dinsdag t/m zaterdag tussen 8.00u en 21.30.

• Via Track & Trace kunt u zien waar het pakket zich bevindt. Die ontvangt u per e-mail.

• De track en trace code vindt u ook in uw 'Mijn Sorgente' account bij ‘Mijn bestellingen' en vervolgens 'bestelling volgen'. U kunt uw bestelling ook volgen via de PostNL-app.

 Meer info over bestellen en bezorgen.

Vergoeding: periode, hoeveelheid, afwikkeling zorgverzekeraar en eigen risico

Uw diëtist of arts schrijft de medische voeding voor een bepaalde tijd voor. Wanneer u na deze periode nog medische voeding nodig heeft, dan adviseren we u om contact op te nemen met uw diëtist of arts. Deze dient een verlengingsaanvraag bij ons in te dienen.

De machtiging: hoeveelheid en vergoeding
U kunt de vergoedingsperiode - ook wel machtiging genoemd - terugvinden in uw Mijn Sorgente account en op de pakbon bij uw bestelling. Let op:

• U kunt alleen de hoeveelheid bestellen die u dient te gebruiken tot de einddatum.
• De kosten die binnen het eigen risico vallen verrekent de zorgverzekeraar met u.

Factuur naar zorgverzekeraar
Bij een geldige vergoeding via de diëtist of arts vergoedt uw zorgverzekeraar de medische voeding. De factuur sturen we dan direct naar uw zorgverzekeraar.

Verplicht en vrijwillig eigen risico
U heeft een verplicht eigen risico. Hieronder vallen ook de kosten voor medische voeding. Afhankelijk van uw verzekeringspolis heeft u mogelijk ook nog een vrijwillig eigen risico. Dit komt bovenop het verplichte eigen risico.

Betalen met iDEAL en creditcard

Heeft u geen recht op vergoeding? Dan betaalt u de bestelling via iDEAL of creditcard. Goed om te weten: vanaf € 50,- bezorgen we gratis.

Bestellen zonder voorschrift
Ook een product zonder voorschrift van de diëtist of arts – bijvoorbeeld een eiwitarm product – bestelt u via uw Mijn Sorgente account.
Heeft u nog geen account? Bekijk hier de uitleg. Enkel kiest u dan bij stap 3: Ik betaal zelf.