Dieetzuigelingenvoeding: voorwaarden vergoeding
Mijn Sorgente omgeving met Bestelhulp
Om uw bestelling dieetzuigelingenvoeding vergoed te krijgen, moet u zich houden aan de hoeveelheid die de arts of diëtist heeft voorgeschreven.
Zodra u bent ingelogd ziet u een groene knop rechtsonderin uw beeld, de ‘Bestelhulp’. Deze laat precies zien hoeveel u mag bestellen binnen de vergoeding vanuit uw zorgverzekeraar.
Mijn Sorgente omgeving zonder bestelhulp
Ziet u geen bestelhulp zodra u bent ingelogd? Om de dieetzuigelingenvoeding vergoed te krijgen moet de bestelling voldoen aan specifieke voorwaarden. Deze zijn opgesteld door de zorgverzekeraars.
Op deze pagina leggen we alle voorwaarden aan u uit. Dit doen we volgens de stappen van het bestelproces. Zo willen we u helpen bij het plaatsen van een bestelling die voldoet aan de voorwaarden.
Let op: als uw bestelling niet voldoet aan onderstaande voorwaarden, dan wordt de bestelling niet goedgekeurd.
Helaas kan Sorgente de bestelde voeding dan niet aan u leveren.
Voorwaarden vergoeding bestelling


1. Maximale bestelhoeveelheid
U kunt alleen de hoeveelheid per 30 dagen bestellen, die de diëtist of arts heeft voorgeschreven. Sorgente mag namelijk niet meer leveren dan is vermeld op het voorschrift. Indien er meer voeding nodig is, dan kunt u de diëtist of arts verzoeken om het voorschrift aan te passen. Mogelijk moet er bij uw zorgverzekeraar opnieuw toestemming gevraagd worden. Wilt u méér bestellen dan is voorgeschreven? Dan kunt u telefonisch meer bestellen tegen betaling.
Voorbeeld: om dagelijks 500 ml voeding van merk X (bij een blik van 800 gram) te bereiden heeft u per 30 dagen, drie blikken voeding nodig. Uw zorgverzekeraar vergoedt dan ook niet meer dan 3 blikken.


2. Besteltermijn: 5 dagen voordat de voeding op is
- Binnen de vergoedingsperiode van uw zorgverzekeraar heeft u recht voor ongeveer 30 dagen* aan voeding voor uw kindje.
- In verband met de regels van uw zorgverzekeraar kunt u één keer per 30 dagen bestellen.
- Dit betekent dat, wanneer u voor 30 dagen voeding heeft ontvangen, u 5 dagen voordat uw voeding op is weer kunt bestellen.
Voorbeeld: wanneer u op 01-11-2025 de maximale maandhoeveelheid heeft besteld (in dit voorbeeld 30 dagen) en u dit op 02-11-2025 ontvangt, dan mag u vanaf 26-11-2025 weer een nieuwe bestelling plaatsen.
*Door verschillen in verpakkingshoeveelheden per merk, kan het aantal dagen afwijken van 30.
U vindt de vergoedingsperiode – ook wel machtiging genoemd – op de pakbon (linksboven) en in uw ‘Mijn Sorgente’ account. Loopt de vergoeding binnen een maand af en wilt u nog bestellen? Pas de hoeveelheid dan aan naar het aantal resterende dagen van de vergoedingsperiode. Heeft u toch nog voeding nodig? Neem dan contact op met de diëtist of arts. Deze kan de vergoeding eventueel verlengen.
Meer informatie over de vergoeding vindt u in de polisvoorwaarden van uw zorgverzekeraar.
Heeft u vragen? Neem gerust contact met ons op.


Dieetzuigelingenvoeding: waarom en hoe te gebruiken?


Koemelkvrije recepten



