Terug

De bezorging van uw bestelling

Bijgewerkt op: 21/08/2025

  1. Bestelt u online, dan kunt u
    • Zelf kiezen uit een van de bezorgmomenten* die u tijdens het afronden van uw bestelling aangeboden** krijgt. 
    • ’s Avonds laten bezorgen tussen 17:30 u. en 22.00 u., tegen betaling van € 1,95 (niet vergoed door uw zorgverzekeraar). 
    • Tijdens het afronden van uw bestelling kiezen uit de dichtstbijzijnde PostNL-punten bij het door u ingevulde adres.
    • Een ander bezorgadres instellen, bijvoorbeeld dat van uw werk of familie. 
  2. Bestelt u liever telefonisch? Dan helpt een van onze medewerkers van het klantenteam u.
  3. Op werkdagen vóór 16.00 u. besteld? Dan heeft u uw bestelling binnen maximaal 3 werkdagen in huis. Wij doen er alles aan om uw bestelling zo snel mogelijk te leveren, daarom kan het zijn dat u deze eerder ontvangt.
  4. PostNL bezorgt van dinsdag t/m zaterdag tussen 8.00 u en 21.30 u.
  5. Als u gebruik maakt van de PostNL app, dan kunt u ook na het plaatsen van uw bestelling de bezorglocatie nog wijzigen. De PostNL-app biedt bovendien de mogelijkheid om bestellingen bij uw buren of op een veilige plek rondom uw huis te laten bezorgen. 

* De bezorgmomenten waar u uit kunt kiezen zijn afhankelijk van het aanbod van PostNL. Het kan voorkomen dat bepaalde tijdvakken en/of avondbezorging niet beschikbaar zijn.
**Door drukte kan het voorkomen dat u uit minder bezorgmomenten kunt kiezen dan u gewend bent.

Volg de bezorging van uw bestelling

Met een track & trace code kunt u de bezorging van uw bestelling volgen.
Dit kan op 3 verschillende manieren:

  1. Via uw Mijn Sorgente account achter de knop 'waar is mijn bestelling?' in het actiecentrum of via 'Mijn bestellingen'. Bij iedere verzonden bestelling staat een link ‘bestelling volgen’. Hier vindt u de bijbehorende track & trace pagina van PostNL waar u de status kunt zien.
  2. Via de e-mail van PostNL met de track & trace code van uw bestelling. Voor deze optie moet uw e-mailadres bekend zijn bij Sorgente. Is dit niet het geval? 
    • Geef uw mailadres door aan het Klantenteam, of; 
    • Voeg deze zelf toe binnen uw Mijn Sorgente, bij 'Mijn gegevens'.
  3.     U kunt uw bestelling ook volgen in de PostNL app.

Andere vraag over bezorgen? Of weten hoe het zit tijdens feestdagen?

U vindt veel info en antwoord op vragen over de bezorging bij de veelgestelde vragen. 

Verder vindt u bij een aangepaste bezorging door feestdagen altijd de actuele informatie op de pagina aangepaste dienstverlening