
Vergoeding & betaling
Ik zie dat mijn vergoeding (machtiging) bijna verloopt. Kan ik de vergoeding verlengen?
In Mijn Sorgente kunt u onder mijn vergoedingen zien tot wanneer uw vergoeding (machtiging) geldig is. Verloopt uw vergoeding bijna? Deze kan verlengd worden, maar u kunt dit niet zelf doen. Neem contact op met uw diëtist of (huis)arts en vraag of hij/zij uw vergoeding (machtiging) kan verlengen.
Waar kan ik controleren hoe lang mijn vergoeding (machtiging) geldig is?
Ga naar uw 'Mijn Sorgente' account. In 'Mijn vergoedingen' staan uw lopende vergoedingen. Daar ziet u u hoe lang uw vergoeding geldig is. Goed om te weten: loopt uw vergoeding bijna af en wilt u bestellen? Dan kan er geleverd worden tot de einddatum van uw vergoeding. Deze bepaalde periode van vergoeding vindt u ook op de papieren pakbon die is bijgevoegd bij uw bestelling.


Ik heb een vergoeding (machtiging), maar ik moet tijdens het afronden van de bestelling toch betalen. Hoe kan dit?
De prijs van een product wordt dus niet aangepast naar € 0,00. Mogelijke oorzaken?
Het kan zijn dat het betreffende product niet binnen uw vergoeding valt.
Er kan ook sprake zijn van een technisch probleem. Denkt u dat dit het geval is? Neem dan contact met ons op via het contactformulier op de pagina Service & Contact. We helpen u graag verder.
Mijn eigen risico: hoeveel? En hoe wordt dit verrekend?
Het verplichte eigen risico wordt elk jaar opnieuw vastgesteld. U kunt hiernaar informeren bij uw zorgverzekeraar.
Naast het verplichte eigen risico kunt u ook nog een vrijwillig eigen risico hebben, afhankelijk van de door u gekozen verzekeringspolis.
Als u een vergoeding heeft voor uw medische voeding en/of toebehoren, zal de zorgverzekeraar de kosten daarvan verrekenen met uw eigen risico. U krijgt deze afrekeningen rechtstreeks van uw zorgverzekeraar.
Voor kinderen onder de 18 jaar geldt geen eigen risico.