Terug

Sorgente heeft als doel om de juiste medische voeding mét persoonlijke ondersteuning te bieden. Indien nodig komt een voedingsverpleegkundige bij u thuis een instructie geven. Heeft u complimenten over onze dienstverlening? Deze zijn uiteraard altijd welkom. 

Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening en dan horen wij dit ook graag. Hiermee kunnen wij onszelf blijven verbeteren en optimaliseren. 

Klacht, suggestie of compliment

Wanneer u een klacht of suggestie heeft kunt u deze op de volgende manieren aan ons kenbaar maken:  

  • Via het contactformulier onder het onderwerp 'Afdeling kwaliteit (klachten of complimenten)'
  • Via een directe e-mail aan kwaliteit@sorgente.nl. Dan ontvangt u binnen 3 werkdagen van ons een reactie. 

Klachtenregeling over de verpleegkundige zorg

Onze verpleegkundigen proberen klanten met sondevoeding zo goed mogelijk zorg te verlenen. Toch kan het gebeuren dat u hier niet tevreden over bent. U leest hier wat u dan kunt doen. Komt u er met ons niet uit? Dan kunt u uw vraag of klacht voorleggen aan het onafhankelijke Klachtenloket Zorg.  

  • Het Klachtenloket Zorg is van maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur telefonisch te bereiken op telefoonnummer 070-310 53 92.
  • Een medewerker van het Klachtenloket probeert uw klacht met informatie en advies op te lossen en kan u in contact brengen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Die kan bemiddelen tussen u en Sorgente, zodat er alsnog een goede oplossing gevonden kan worden.
  • Daarnaast is het mogelijk om een e-mail te sturen naar info@klachtenloket-zorg.nl. Lees meer informatie over het klachtenloket zorg

De geschillencommissie

  • Mocht u na het bemiddelen met behulp van de onafhankelijke klachtenfunctionaris nog niet tevreden zijn met de geboden oplossing, dan kunt u de klacht indienen bij de externe en onafhankelijke Geschillencommissie Zorg Algemeen. Uw klacht wordt dan een geschil.
  • Een onpartijdige, deskundige commissie beoordeelt uw geschil en u ontvangt een bindende uitspraak.
    Dat betekent dat u en wij ons aan de uitspraak moeten houden en niet in hoger beroep tegen de uitspraak kunnen gaan.
  • Meer informatie vindt u op de website klachtencommissie zorg