Sorgente heeft als doel om de juiste medische voeding mét persoonlijke ondersteuning te bieden. Indien nodig komt een voedingsverpleegkundige bij u thuis een instructie geven. Heeft u complimenten over onze dienstverlening? Deze zijn uiteraard altijd welkom.
Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening en dan horen wij dit ook graag. Hiermee kunnen wij onszelf blijven verbeteren en optimaliseren.
Klacht, suggestie of compliment
Wanneer u een klacht of suggestie heeft kunt u deze op de volgende manieren aan ons kenbaar maken:
- Via het contactformulier onder het onderwerp 'Afdeling kwaliteit (klachten of complimenten)'
- Via een directe e-mail aan kwaliteit@sorgente.nl. Dan ontvangt u binnen 3 werkdagen van ons een reactie.
Klachtenregeling over de verpleegkundige zorg
Onze verpleegkundigen proberen klanten met sondevoeding zo goed mogelijk zorg te verlenen. Toch kan het gebeuren dat u hier niet tevreden over bent. U leest hier wat u dan kunt doen. Komt u er met ons niet uit? Dan kunt u uw vraag of klacht voorleggen aan het onafhankelijke Klachtenloket Zorg.
- Het Klachtenloket Zorg is van maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur telefonisch te bereiken op telefoonnummer 070-310 53 92.
- Een medewerker van het Klachtenloket probeert uw klacht met informatie en advies op te lossen en kan u in contact brengen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Die kan bemiddelen tussen u en Sorgente, zodat er alsnog een goede oplossing gevonden kan worden.
- Daarnaast is het mogelijk om een e-mail te sturen naar info@klachtenloket-zorg.nl. Lees meer informatie over het klachtenloket zorg.
De geschillencommissie
- Mocht u na het bemiddelen met behulp van de onafhankelijke klachtenfunctionaris nog niet tevreden zijn met de geboden oplossing, dan kunt u de klacht indienen bij de externe en onafhankelijke Geschillencommissie Zorg Algemeen. Uw klacht wordt dan een geschil.
- Een onpartijdige, deskundige commissie beoordeelt uw geschil en u ontvangt een bindende uitspraak.
Dat betekent dat u en wij ons aan de uitspraak moeten houden en niet in hoger beroep tegen de uitspraak kunnen gaan. - Meer informatie vindt u op de website klachtencommissie zorg.