Bestellen
Hoe plaats ik online een bestelling?
Voordat u kunt bestellen heeft u een geactiveerd 'Mijn Sorgente' account nodig.
Dit regelt u in 5 stappen:
- Uw 'Mijn Sorgente' account activeren gaat als volgt:
- Ga naar ‘Mijn Sorgente’ en klik op Account activeren.
- Vul uw eigen gegevens in. Ook wanneer u voor iemand anders wilt gaan bestellen.
- U ontvangt een bevestigingsmail van Sorgente. Klik op de link in deze mail.
- Kies uit de twee opties degene die bij u, of bij wie u wilt gaan bestellen, van toepassing is. Twijfelt u? U vindt meer informatie onder de twee keuzes.
- Als laatste vult u het klantnummer en de geboortedatum in.
- Klik op ‘Account toevoegen’.
Nu kunt u bestellen. Dit werkt als volgt:
- Ga naar Mijn Sorgente
- Log in met uw e-mailadres en wachtwoord
- Wilt u:
Een nieuwe bestelling samenstellen? Klik op ' Voorgeschreven producten bestellen'.
Uw bestelling herhalen? Klik op 'laatste bestelling herhalen'. - Doorloop vervolgens het bestelproces en klik op 'bestelling afronden’.
Wanneer en hoeveel voeding mag ik maximaal op mijn vergoeding (machtiging) bestellen?
Uw zorgverzekeraar vergoedt uw voeding volgens het voorschrift van uw arts of diëtist. De verzekeraar gaat ervan uit dat u de hoeveelheid voeding gebruikt volgens dat voorschrift. Zodra u ziet dat er nog voor 5 dagen voeding bij u thuis over is, kunt u opnieuw een bestelling plaatsen. Op dat moment kunt u voor een maand bijbestellen. Dit is de meest duurzame én gemakkelijke manier van bestellen.
Verloopt uw vergoeding binnen een maand? Dan kunt u alleen de hoeveelheid bestellen die voorgeschreven is tot de einddatum van de vergoeding.
Bestelt u online, en ziet u een volgende besteldatum? Dan heeft u de bestelhulp. Deze helpt u bij het bestellen van de juiste hoeveelheid voeding volgens uw voorschrift.
De Bestelhulp geeft aan dat ik voor al mijn vergoedingen (machtigingen) al besteld heb maar dit klopt niet, wat kan ik doen?
Wanneer u alle producten eens per maand voor 30 dagen* bestelt zal dit niet voorkomen. Echter wanneer u los, per machtiging, bestelt klopt de berekening (helaas) niet. Wij werken er hard aan dit te verbeteren. In de tussentijd vragen wij u in dit geval uw bestelling eenmalig telefonisch door te geven.
De volgende keer kunt u dan weer gewoon alle producten voor 30 dagen via de website bestellen.
*Let op: voor dieetzuigelingenvoeding gelden er andere regels.
Waarom ontvang ik een andere hoeveelheid dan ik heb besteld?
Als dit voorkomt zijn er vaak de volgende redenen:
- U heeft meer besteld dan de maximaal toegestane hoeveelheid.
- Vanwege leveringsproblemen bij de fabrikant geldt er (tijdelijk) een maximale bestelhoeveelheid.
Toelichting reden 1
U kunt met uw lopende vergoeding (machtiging) producten bestellen die door uw zorgverzekeraar worden vergoed. Hiervoor geldt een maximumhoeveelheid per bestelling. Dit is afhankelijk van de door uw arts of diëtist voorgeschreven dosering.
Toelichting reden 2
Om iedereen die medische voeding nodig heeft het betreffende product te kunnen leveren, kan Sorgente de aantallen in uw bestelling aanpassen.
Ik heb een vergoeding (machtiging), maar ik moet tijdens het afronden van de bestelling toch betalen. Hoe kan dit?
De prijs van een product wordt dus niet aangepast naar € 0,00. Mogelijke oorzaken?
Het kan zijn dat het betreffende product niet binnen uw vergoeding valt.
Er kan ook sprake zijn van een technisch probleem. Denkt u dat dit het geval is? Neem dan contact met ons op via het contactformulier op de pagina Service & Contact. We helpen u graag verder.
Waarom is mijn online bestelling geannuleerd?
Er kunnen drie redenen zijn:
- De leverdatum vindt plaats op een moment dat uw vergoeding is verlopen.
- U heeft te snel na uw laatste bestelling een nieuwe bestelling geplaatst.
- U heeft ons verzocht om de bestelling te annuleren.
Goed om te weten: de annulering staat in uw ‘Mijn Sorgente’ account ('Mijn bestellingen'). Ook ontvangt u een e-mail van deze statuswijziging.
Helaas zijn er op dit moment een aantal producten niet of slecht leverbaar. Lees hier meer over leveringsproblemen en wat u zelf kunt ondernemen.
Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?
Plaatst u een bestelling via Mijn Sorgente? Dan ontvangt u altijd een e-mail met de bevestiging van uw bestelling.
Hierin staat een overzicht van de door u bestelde producten en de gekozen bezorgdatum.
Ik ben op vakantie rondom mijn bestelmoment. Wat moet ik nu doen?
In dit geval kunt u het beste even telefonisch contact met ons opnemen.
Kan ik mijn online bestelling annuleren?
Nee, dit is helaas niet mogelijk. Zodra u de bestelling heeft afgerond is deze niet meer te annuleren of aan te passen.
Wel kunt u via de PostNL-app het adres of aflevermoment zelf naderhand aanpassen, indien gewenst.