Mijn Sorgente
Hoe activeer ik het Mijn Sorgente account?
Ik heb een voorschrift
In deze situatie bent u klant: uw gegevens zijn bij ons bekend. Uw arts of diëtist heeft namelijk al medische voeding voor u aangevraagd.
Ook als u eerder contact met Sorgente heeft gehad of al eens een bestelling van ons heeft ontvangen, kiest u voor deze optie.
- Ga naar Mijn Sorgente en klik op Account activeren.
- Vul uw eigen gegevens in. Ook wanneer u voor iemand anders wilt gaan bestellen.
- U ontvangt een bevestigingsmail van Sorgente. Klik op de link in deze mail.
- Kies uit de twee opties degene die bij u, of bij wie u wilt gaan bestellen, van toepassing is. Twijfelt u? U vindt meer informatie onder de twee keuzes.
- Als laatste vult u het klantnummer en de geboortedatum in.
- Klik op ‘Account toevoegen’.
De activatie is afgerond wanneer u op de pagina leest dat het klantaccount is toegevoegd. U kunt nu gaan bestellen.
Ik betaal zelf
Geen van bij 'Optie 1' genoemde punten zijn van toepassing en u betaalt zelf.
Om uw Mijn Sorgente account te activeren vult u het formulier in.
Bekijk hier een uitgebreide uitleg over de activatie van Mijn Sorgente.
Waar vind ik mijn klantnummer?
Waar vind ik mijn klantnummer?
U kunt uw klantnummer op meerdere plaatsen terugvinden. Houd dit nummer bij de hand wanneer u contact met ons opneemt, zodat wij u sneller kunnen helpen.
Uw klantnummer heeft u onder andere nodig om een Mijn Sorgente account te activeren.
Uw klantnummer kan er op drie manieren uitzien:
- De letter 'k'+6 cijfers
- De letter 'k'+7 cijfers
- Beginnend met het cijfer '0', vervang dit door de letter 'k'
Hier kunt u uw klantnummer op twee plaatsen vinden:
- Bovenaan uw pakbon. U vindt de pakbon in de doos van iedere bestelling.

- Bovenaan de e-mail met onderwerpregel 'Welkom bij Sorgente'. Dit is (een van de) eerste e-mails die u ontvangt van Sorgente.

Hoe kan ik zien welke producten binnen mijn vergoeding (machtiging) vallen?
Ga naar uw ‘Mijn Sorgente’ account, u komt gelijk op het 'Direct doen' scherm terecht. Klik op 'voorgeschreven producten bestellen' om een overzicht van alle producten te zien die u kunt bestellen.
Hoe kan ik het Mijn Sorgente account opzeggen?
Hiervoor kunt u gebruikmaken van het contactformulier op onze service & contact pagina. Vermeld uw klantnummer en de reden waarom u het Mijn Sorgente account wilt opzeggen.
Ik heb een vergoeding, maar die is niet zichtbaar in het Mijn Sorgente account. Hoe kan dit?
Als dit voorkomt is er meestal sprake van een nog niet verwerkte verlengingsaanvraag. Dan heeft uw diëtist of (huis)arts de aanvraag recent gedaan.
Het kan ook zijn dat er iets is mis gegaan bij het activeren van uw Mijn Sorgente account. Heeft u per ongeluk gekozen voor de optie 'Ik betaal zelf'?
Neem dan contact met ons op.
Ik bestel altijd hetzelfde. Moet ik de producten elke keer weer opzoeken?
Nee, dat kan makkelijker. Zodra u inlogt kunt u gelijk met de knop 'laatste bestelling herhalen' uw meest recente bestelling aan de winkelwagen toevoegen.
Handig: aantallen aanpassen of producten toevoegen kan ook in de winkelwagen.

Wilt u een bestelling van langer geleden opnieuw bestellen? Ga via het menu naar 'Mijn bestellingen'. Hier kunt u de gewenste bestelling uitkiezen en met de knop 'Opnieuw bestellen'. Via de knop ‘Bekijken’ kunt u eventueel bekijken welke producten er in uw bestelling zaten.

Hoe voeg ik een favoriet product toe en waar vind ik deze?
Product toevoegen
Om een product favoriet te maken zoekt u het betreffende product op in de webwinkel.
Klik vervolgens 'Voeg toe aan favorieten' (op een computer ziet u een sterretje).
Nu staat het product bij 'Mijn favorieten' in uw 'Mijn Sorgente' account.

Product verwijderen
Ga naar uw 'Mijn Sorgente' account en kies voor 'Mijn favorieten'. Kies uit de lijst met producten en klik op het sterretje achter het gewenste product. Het product is nu weer verwijderd uit uw favorieten.
Ik wil voeding terugsturen. Kan dat?
Het is mogelijk om medische voeding aan ons te retourneren. Hiervoor hebben we voorwaarden en een instructie opgesteld. Op deze manier kunnen we de kwaliteit van de voeding waarborgen.
Raadpleeg www.sorgente.nl/retourneren
Help! Ik ben mijn wachtwoord vergeten.
Dat kan gebeuren! Op uw verzoek - hieronder staat hoe u dat indient - sturen we u een e-mail met een link om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.
- Ga naar de inlogpagina van Mijn Sorgente
- Klik op ‘wachtwoord vergeten?
- Vul het e-mailadres, waarmee u zich bij Sorgente heeft geregistreerd, in
- Wij sturen u een e-mail met link
Heeft u geen e-mail ontvangen? Check allereerst uw box 'ongewenste berichten'.
Het kan ook zijn dat u een ander e-mailadres heeft ingevuld dan waarmee u zich bij Sorgente heeft geregistreerd. Controleer dan welk e-mailadres hoort bij uw Mijn Sorgente account.
Als het niet lukt helpen we u graag even. Neem dan contact op via het contactformulier op onze Service & Contact pagina of via de chat.
Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
Ga naar uw ‘Mijn Sorgente’ account en kies voor ‘Mijn Gegevens’. Hier kunt u uw huidige wachtwoord wijzigen. Vergeet niet om de wijziging op te slaan: klik op 'Wijziging opslaan' (oranje knop).
Ik heb al een langere tijd niet meer besteld en kan nu niet meer inloggen of Mijn Sorgente account activeren. Wat moet ik doen?
Wanneer u voor een langere tijd niet meer bij ons heeft besteld, maar dat nu weer wilt gaan doen kan het zijn dat u niet meer kunt inloggen. Wij bewaren uw gegevens namelijk niet langer dan dat nodig is. Als u een tijd inactief bent geweest, verwijderen wij uw account.
Het is daarom dus mogelijk dat uw account is verwijderd. U kunt in dit geval het beste telefonisch contact opnemen met het Klantenteam.
Ik bestel vaak voor verschillende personen, kan ik ook meerdere accounts samenvoegen?
Het is mogelijk om meerdere accounts samen te voegen, bijvoorbeeld dat van uzelf en/of uw kinderen. Lees en zie hieronder hoe u dit zelf gemakkelijk regelt binnen Mijn Sorgente.
Account toevoegen
- Ga naar uw Mijn Sorgente account.
- Klik op het icoon met het figuurtje en twee pijltjes (zie afbeelding hieronder, het icoon met groen kader) en vervolgens de knop 'Account toevoegen' (met geel kader).
- Vervolgens kiest u of er een voorschrift is van een arts/diëtist of ‘ik betaal zelf’.
- Vervolgens vult u het klantnummer en geboortedatum in van de persoon die u wilt toevoegen.
- Wisselen van account kan vervolgens door middel van het icoon met het figuurtje en twee pijlen.
- Op het moment dat u bent gewisseld van account ziet u dit terug aan de naam die vermeld staat onder de tekst ‘aan het bestellen voor:’.
Account loskoppelen
- Volg dezelfde stappen voor account toevoegen maar klik nu op het 'schakel-icoon' in plaats van 'account toevoegen.'
- U krijgt dan de vraag of dit zeker weet. Kies voor 'Ja, ontkoppel dit account.' Het account is nu losgekoppeld en verwijderd.



Waar kan ik terecht met een klacht, suggestie of compliment?
Sorgente heeft als doel om de juiste medische voeding mét persoonlijke ondersteuning te bieden. Indien nodig komt een voedingsverpleegkundige bij u thuis een instructie geven. Heeft u complimenten over onze dienstverlening? Deze zijn uiteraard altijd welkom.
Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening en dan horen wij dit ook graag. Hiermee kunnen wij onszelf blijven verbeteren en optimaliseren.
Klacht, suggestie of compliment
Wanneer u een klacht of suggestie heeft kunt u deze op de volgende manieren aan ons kenbaar maken:
- Via het contactformulier onder het onderwerp 'Afdeling kwaliteit (klachten of complimenten)'
- Via een directe e-mail aan kwaliteit@sorgente.nl. Dan ontvangt u binnen 3 werkdagen van ons een reactie.
Klachtenregeling over de verpleegkundige zorg
Onze verpleegkundigen proberen klanten met sondevoeding zo goed mogelijk zorg te verlenen. Toch kan het gebeuren dat u hier niet tevreden over bent. U leest hier wat u dan kunt doen.
- Het Klachtenloket Zorg is van maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur telefonisch te bereiken op telefoonnummer 070-310 53 92.
- Een medewerker van het Klachtenloket probeert uw klacht met informatie en advies op te lossen en kan u in contact brengen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Die kan bemiddelen tussen u en Sorgente, zodat er alsnog een goede oplossing gevonden kan worden.
- Daarnaast is het mogelijk om een e-mail te sturen naar info@klachtenloket-zorg.nl. Lees meer informatie over het klachtenloket zorg.
De geschillencommissie
- Mocht u na het bemiddelen met behulp van de onafhankelijke klachtenfunctionaris nog niet tevreden zijn met de geboden oplossing, dan kunt u de klacht indienen bij de externe en onafhankelijke Geschillencommissie Zorg Algemeen. Uw klacht wordt dan een geschil.
- Een onpartijdige, deskundige commissie beoordeelt uw geschil en u ontvangt een bindende uitspraak.
Dat betekent dat u en wij ons aan de uitspraak moeten houden en niet in hoger beroep tegen de uitspraak kunnen gaan. - Meer informatie vindt u op de website klachtencommissie zorg.
Kan ik sorgente.nl ook in een andere taal weergeven?
Dit is mogelijk, u kunt dit via uw webbrowser instellen. Ga naar instellingen in uw webbrowser, dit staat op een computer of laptop meestal rechts bovenin. Gebruikt u Safari, Microsoft Edge of Internet Explorer? Dan kunt u alleen de taal van uw webbrowser aanpassen door de taal van het gehele besturingssysteem aan te passen.