Terug

Retourneren

Ik wil een product retourneren. Hoe doe ik dat?

Retourneren? Hiervoor hebben we voorwaarden en een instructie opgesteld, deze kunt u hier raadplegen

Kan ik de materialen (sondes, spuiten en toedieningssystemen) voor sondevoeding terugsturen als ik die niet meer nodig heb?

Voor het terugsturen van toebehoren gelden andere voorwaarden dan voor medische voeding.
We nemen alléén toebehoren retour als die nog in de ongeopende, originele omdozen zijn verpakt. Ook als de toebehoren nog in een verzegeld, plastic zakje zijn verpakt - dus niet geopend - dan kunt u die retour sturen. Let op: de sticker mag niet opengescheurd zijn.

Alle andere toebehoren nemen we niet retour: die kunt u zelf vernietigen.
Ingeval van mogelijke besmetting met MRSA mag u niets retour sturen. 

Wilt u deze materialen terugsturen? Hiervoor hebben we voorwaarden en een instructie opgesteld. 

 

Wilt u uw voedingspomp retourneren? U kunt dit doen door hem in een doos te verpakken met daarbij vermelding van uw klantnummer. Verstuur de doos gratis naar ons onder vermelding van:

Antwoordnummer 6036
Sorgente B.V.
3990 VB
Houten

Heeft u hier vragen over? Neem dan contact met ons op. 

Mijn bestelling wordt niet teruggenomen. Wat kan ik dan met de producten doen?

Kunt u de bestelling niet retourneren? Hoewel we ons kunnen voorstellen dat het u tegenstaat om de producten weg te gooien, is dit wel ons advies. We leggen het u graag uit. 

Sorgente heeft u deze medische voeding verstrekt op basis van het voorschrift van uw diëtist of arts. Vanwege de speciale samenstelling is de voeding niet geschikt (en kan zelfs schadelijk zijn) voor anderen. Ook kunt u de producten niet naar het buitenland sturen voor een goed doel. De condities in andere landen kunnen dusdanig anders zijn dat die de kwaliteit van de producten beïnvloeden. 

U kunt de producten als volgt weggooien: spoel de vloeibare producten door de gootsteen of het toilet en zet de verpakkingen bij het normale of plastic afval. 

Waarom moet ik mijn retourzending per e-mail aanmelden?

Zo kunnen we registreren wanneer u uw pakket op de post doet. Ook kunnen we de facturatie tijdig stoppen.

Waarom moet ik binnen 14 dagen retourneren?

Vooropgesteld, u heeft recht op bedenktijd. Hiervoor hanteren we de algemene termijn van 14 dagen. 
Met deze termijn kunnen wij de kwaliteit van de voeding waarborgen.  

Kortom, u heeft voldoende tijd om de bestelling te retourneren. Wij kunnen de producten dan nog op een veilige manier hergebruiken. 

Waarom moet ik een retourformulier uitprinten en invullen?

Het retourformulier helpt ons om onze dienstverlening te verbeteren. We beschikken dan over de juiste informatie over uw zending. 

Waarom moet ik de producten in volledige verpakkingseenheden aanleveren?

Deze eenheden zijn vastgesteld door de fabrikant, zie eenheid op de pakbon. Wanneer u onvolledige verpakkingen terugstuurt zijn wij genoodzaakt om deze te vernietigen.

Waarom moet ik de producten op een droge en koele plek tussen de 3 en 25 graden Celsius hebben bewaard?

De fabrikant geeft aan dat producten onder deze omstandigheden moeten worden bewaard, zie etiket op het product. Alleen onder deze voorwaarden kan de kwaliteit van de voeding worden gegarandeerd.

Wanneer u de producten niet onder deze omstandigheden heeft bewaard kunnen wij de producten niet terugnemen. We kunnen de kwaliteit voor de volgende klant dan niet garanderen.