Terug

Waar kan ik terecht met een klacht, suggestie of compliment?

Sorgente heeft als doel om de juiste medische voeding mét persoonlijke ondersteuning te bieden. Indien nodig komt een voedingsverpleegkundige bij u thuis een instructie geven. Heeft u complimenten over onze dienstverlening? Deze zijn uiteraard altijd welkom. 

Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening en dan horen wij dit ook graag. Hiermee kunnen wij onszelf blijven verbeteren en optimaliseren. 

Klacht, suggestie of compliment

Wanneer u een klacht of suggestie heeft kunt u deze op de volgende manieren aan ons kenbaar maken:  

  • Via het contactformulier onder het onderwerp 'Afdeling kwaliteit (klachten of complimenten)'
  • Via een directe e-mail aan kwaliteit@sorgente.nl. Dan ontvangt u binnen 3 werkdagen van ons een reactie. 

Klachtenregeling over de verpleegkundige zorg

Onze verpleegkundigen proberen klanten met sondevoeding zo goed mogelijk zorg te verlenen. Toch kan het gebeuren dat u hier niet tevreden over bent. U leest hier wat u dan kunt doen.

  • Het Klachtenloket Zorg is van maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur telefonisch te bereiken op telefoonnummer 070-310 53 92.
  • Een medewerker van het Klachtenloket probeert uw klacht met informatie en advies op te lossen en kan u in contact brengen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Die kan bemiddelen tussen u en Sorgente, zodat er alsnog een goede oplossing gevonden kan worden.
  • Daarnaast is het mogelijk om een e-mail te sturen naar info@klachtenloket-zorg.nl. Lees meer informatie over het klachtenloket zorg

De geschillencommissie

  • Mocht u na het bemiddelen met behulp van de onafhankelijke klachtenfunctionaris nog niet tevreden zijn met de geboden oplossing, dan kunt u de klacht indienen bij de externe en onafhankelijke Geschillencommissie Zorg Algemeen. Uw klacht wordt dan een geschil.
  • Een onpartijdige, deskundige commissie beoordeelt uw geschil en u ontvangt een bindende uitspraak.
    Dat betekent dat u en wij ons aan de uitspraak moeten houden en niet in hoger beroep tegen de uitspraak kunnen gaan.
  • Meer informatie vindt u op de website klachtencommissie zorg