Bezorgen
Ik heb besteld. Wanneer en hoe laat wordt mijn bestelling bezorgd?
Bezorgtijd
Wanneer uw e-mail adres bij ons bekend is, ontvangt u - op het moment dat uw bestelling aan PostNL wordt overgedragen - een e-mail met een track en trace code. Meer weten? Bekijk de bezorgingpagina.
Bestelling volgen
- via Mijn Sorgente de link naar de track en trace code vinden.
- of volg de status van het pakket via de app van PostNL.
Heeft u nog geen Mijn Sorgente account? Activeer hier uw account.
Helaas zijn er op dit moment een aantal producten niet of slecht leverbaar. Lees meer over leveringsproblemen.
Bezorgen: welke mogelijkheden zijn er?
Mogelijkheden bezorging voor bestellingen via sorgente.nl
U kunt kiezen uit de volgende mogelijkheden (voor de meeste adressen in Nederland):
- Dagkeuze met tijdvak
• U kunt een dag en tijdvak kiezen.
• Aan deze optie zijn geen extra kosten verbonden. - Ophalen bij PostNL-locatie
• Op basis van uw postcode wordt een suggestie gedaan voor één of meerdere ‘PostNL Afhaalpunten’ bij u in de buurt. Hier kunt u uw pakket ophalen.
• Aan deze optie zijn geen extra kosten verbonden. - Avondbezorging
• Indien beschikbaar bij PostNL is er de mogelijkheid voor bezorging in de avonduren (maandag t/m vrijdag tussen 18.00 en 22.00.
• Voor deze optie geldt een toeslag van €1,95. Deze toeslag valt niet onder de vergoeding van uw zorgverzekeraar. U rekent dit bedrag af bij het afronden van uw bestelling.
Nog een optie: alternatief adres
Het is ook mogelijk om uw bestelling op een alternatief adres te laten bezorgen. Dit kan een tijdelijk verpleeg- werk- of vakantieadres zijn.
Of het adres van uw kinderen. Hoe voegt u dit adres toe?
- Ga naar 'Mijn Sorgente'
- Kies voor 'Mijn gegevens'
- Voeg een nieuw adres toe aan het blok 'Adressen'
Tijdens het bestellen (stap 2) kunt u dit adres selecteren. Aan deze optie zijn geen extra kosten verbonden.
Ik zie de status van mijn bestelling niet. Hoe kan dit?
U kunt de status van uw bestelling zien zodra u inlogt, via de knop 'Wanneer komt mijn bestelling?'.
Ziet u geen bestelstatus via deze knop of krijgt u een foutmelding? Neem contact met ons op via het contactformulier op de pagina 'Service & Contact'.
Wanneer worden er bezorgkosten in rekening gebracht?
Als u een vergoeding (machtiging) heeft voor uw bestelling, dan betaalt u geen bezorgkosten.
Heeft u gekozen voor avondbezorging (maandag t/m vrijdag tussen 18.00 en 22.00 uur) dan betaalt u een toeslag van €1,95. Dit brengt PostNL in rekening. Deze toeslag vergoedt uw zorgverkeraar niet en betaalt u direct bij afronding van uw bestelling.
Heeft u geen vergoeding? Vanaf €50,- betaalt u geen verzendkosten. Bij een lagere bestelwaarde zijn de verzendkosten €5,95.
Wat moet ik doen als ik mijn bestelling niet heb ontvangen?
Controleer het volgende:
- Het kan zijn dat het tijdvak van de bezorging is verplaatst. U kunt dit checken via de track en trace code van PostNL in de e-mail die u heeft gekregen, of via Mijn Sorgente.
- Heeft u tijdens het bestellen doorgegeven dat het pakket bij de buren mag worden afgeleverd? En heeft u van PostNL een mail ontvangen dat de bezorging van uw pakket niet is gelukt? Dan is het pakket bij de buren bezorgd óf PostNL heeft een nieuw bezorgmoment ingepland. Het nieuwe bezorgmoment vindt u ook in de mail van PostNL.
Is dit niet het geval? Neem dan contact op met het klantenteam.
Bezorgt Sorgente ook in het buitenland?
Nee. Sorgente bezorgt alleen in Nederland.
Wat gebeurt er met mijn pakket als ik niet thuis ben op het moment van bezorging?
Tijdens het bestelproces (online of telefonisch) kunt u bij het klantenteam aangeven waar en wanneer u het pakket wilt ontvangen.
Bent u op het moment van de bezorging niet thuis? Dan ontvang u van PostNL:
- Een mail (mits uw mailadres bij Sorgente bekend is) met daarin informatie over een tweede bezorgpoging, of instructies om uw pakket af te halen bij een PostNL-punt.
- Heeft u een PostNL account? Dan ontvang u via uw PostNL account of PostNL app ook een melding waarin staat waar uw pakket is bezorgd.
Tip: maak een PostNL account aan, installeer de PostNL App en geef uw ‘niet-thuis voorkeur’ aan.
Hoe kan ik de status van mijn bestelling volgen?
- Wanneer wij een e-mailadres van u hebben (heeft u via sorgente.nl besteld, dan is dit altijd het geval), houdt PostNL u via e-mail en de PostNL-app op de hoogte van de bezorging van uw bestelling.
- Bent u ingelogd? Dan kunt u de status van uw bestelling ook volgen via uw Mijn Sorgente account. Na inloggen klikt u hiervoor op 'wanneer komt mijn bestelling?'.
Is uw e-mailadres nog niet bij ons bekend maar wilt u wel de track & trace mail wel graag ontvangen? U kunt uw mailadres doorgeven aan ons via het contactformulier. Kies bij onderwerp 'e-mailadres doorgeven'.