Terug

Bestellen en Bezorgen

Hoe plaats ik online een bestelling?

Voordat u kunt bestellen heeft u een geactiveerd 'Mijn Sorgente' account nodig. 
Dit regelt u in 5 stappen:  

  1. Uw 'Mijn Sorgente' account activeren gaat als volgt:
  2. Ga naar ‘Mijn Sorgente’ en klik op Account activeren.
  3. Vul uw eigen gegevens in. Ook wanneer u voor iemand anders wilt gaan bestellen.  
  4. U ontvangt een bevestigingsmail van Sorgente. Klik op de link in deze mail.
  5. Kies uit de twee opties degene die bij u, of bij wie u wilt gaan bestellen, van toepassing is. Twijfelt u? U vindt meer informatie onder de twee keuzes.
  6. Als laatste vult u het klantnummer en de geboortedatum in.
  7. Klik op ‘Account toevoegen’.

Nu kunt u bestellen. Dit werkt als volgt:  

  1. Ga naar Mijn Sorgente
  2. Log in met uw e-mailadres en wachtwoord
  3. Wilt u: 
     Een nieuwe bestelling samenstellen? Klik op ' Voorgeschreven producten bestellen'. 
     Uw bestelling herhalen? Klik op 'laatste bestelling herhalen'.
  4. Doorloop vervolgens het bestelproces en klik op 'bestelling afronden’.  

Ik heb besteld. Wanneer en hoe laat wordt mijn bestelling bezorgd?

Bezorgtijd
Wanneer uw e-mail adres bij ons bekend is, ontvangt u - op het moment dat uw bestelling aan PostNL wordt overgedragen - een e-mail met een track en trace code. Meer weten? Bekijk de bezorgingpagina

Bestelling volgen

  1. via Mijn Sorgente de link naar de track en trace code vinden.
  2. of volg de status van het pakket via de app van PostNL

Heeft u nog geen Mijn Sorgente account? Activeer hier uw account.

 

Helaas zijn er op dit moment een aantal producten niet of slecht leverbaar. Lees meer over leveringsproblemen. 

Wanneer en hoeveel voeding mag ik maximaal op mijn vergoeding (machtiging) bestellen?

Uw zorgverzekeraar vergoedt uw voeding volgens het voorschrift van uw arts of diëtist. De verzekeraar gaat ervan uit dat u de hoeveelheid voeding gebruikt volgens dat voorschrift. Zodra u ziet dat er nog voor 5 dagen voeding bij u thuis over is, kunt u opnieuw een bestelling plaatsen. Op dat moment kunt u voor een maand bijbestellen. Dit is de meest duurzame én gemakkelijke manier van bestellen.

Verloopt uw vergoeding binnen een maand? Dan kunt u alleen de hoeveelheid bestellen die voorgeschreven is tot de einddatum van de vergoeding.

Bestelt u online, en ziet u een volgende besteldatum? Dan heeft u de bestelhulp. Deze helpt u bij het bestellen van de juiste hoeveelheid voeding volgens uw voorschrift. 

De Bestelhulp geeft aan dat ik voor al mijn vergoedingen (machtigingen) al besteld heb maar dit klopt niet, wat kan ik doen?

Wanneer u alle producten eens per maand voor 30 dagen* bestelt zal dit niet voorkomen. Echter wanneer u los, per machtiging, bestelt klopt de berekening (helaas) niet. Wij werken er hard aan dit te verbeteren. In de tussentijd vragen wij u in dit geval uw bestelling eenmalig telefonisch door te geven.

De volgende keer kunt u dan weer gewoon alle producten voor 30 dagen via de website bestellen.

*Let op: voor dieetzuigelingenvoeding gelden er andere regels

Waarom ontvang ik een andere hoeveelheid dan ik heb besteld?

Als dit voorkomt zijn er vaak de volgende redenen:

  1. U heeft meer besteld dan de maximaal toegestane hoeveelheid.
  2. Vanwege leveringsproblemen bij de fabrikant geldt er (tijdelijk) een maximale bestelhoeveelheid.

Toelichting reden 1
U kunt met uw lopende vergoeding (machtiging) producten bestellen die door uw zorgverzekeraar worden vergoed. Hiervoor geldt een maximumhoeveelheid per bestelling. Dit is afhankelijk van de door uw arts of diëtist voorgeschreven dosering. 

Toelichting reden 2
Om iedereen die medische voeding nodig heeft het betreffende product te kunnen leveren, kan Sorgente de aantallen in uw bestelling aanpassen. 

Bezorgen: welke mogelijkheden zijn er?

Mogelijkheden bezorging voor bestellingen via sorgente.nl
U kunt kiezen uit de volgende mogelijkheden (voor de meeste adressen in Nederland):

  1. Dagkeuze met tijdvak
    •          U kunt een dag en tijdvak kiezen.
    •          Aan deze optie zijn geen extra kosten verbonden.
  2. Ophalen bij PostNL-locatie
    •        Op basis van uw postcode wordt een suggestie gedaan voor één of meerdere ‘PostNL Afhaalpunten’  bij u in de buurt. Hier kunt u uw pakket ophalen.
    •        Aan deze optie zijn geen extra kosten verbonden.
  3. Avondbezorging
    •         Indien beschikbaar bij PostNL is er de mogelijkheid voor bezorging in de avonduren (maandag t/m vrijdag tussen 18.00 en 22.00.
    •         Voor deze optie geldt een toeslag van €1,95. Deze toeslag valt niet onder de vergoeding van uw zorgverzekeraar. U rekent dit bedrag af bij het afronden van uw bestelling.

Nog een optie: alternatief adres
Het is ook mogelijk om uw bestelling op een alternatief adres te laten bezorgen. Dit kan een tijdelijk verpleeg- werk- of vakantieadres zijn.
Of het adres van uw kinderen. Hoe voegt u dit adres toe?

  1. Ga naar 'Mijn Sorgente'
  2. Kies voor 'Mijn gegevens'
  3. Voeg een nieuw adres toe aan het blok 'Adressen'

Tijdens het bestellen (stap 2) kunt u dit adres selecteren. Aan deze optie zijn geen extra kosten verbonden.

Niet thuis tijdens bezorging?  

Hoe kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Tijdens het bestelproces kunt u een nieuw adres toevoegen. Dit wordt automatisch opgeslagen in uw 'Mijn Sorgente' account. Bij de volgende bestelling wordt ook dit adres getoond. 
Wilt u het extra/alternatieve adres weer verwijderen? Neemt u hiervoor alstublieft contact met ons op. 

Goed om te weten: u kunt uw bestelling ook direct bij een PostNL locatie laten bezorgen. Tijdens de stap waarbij u een bezorgmoment kiest voor uw bestelling, wordt u dan op deze mogelijkheid gewezen.

Ik zie de status van mijn bestelling niet. Hoe kan dit?

U kunt de status van uw bestelling zien zodra u inlogt, via de knop 'Wanneer komt mijn bestelling?'.

Ziet u geen bestelstatus via deze knop of krijgt u een foutmelding? Neem contact met ons op via het contactformulier op de pagina 'Service & Contact'.  

Wanneer worden er bezorgkosten in rekening gebracht?

Als u een vergoeding (machtiging) heeft voor uw bestelling, dan betaalt u geen bezorgkosten.

Heeft u gekozen voor avondbezorging (maandag t/m vrijdag tussen 18.00 en 22.00 uur) dan betaalt u een toeslag van €1,95. Dit brengt PostNL in rekening. Deze toeslag vergoedt uw zorgverkeraar niet en betaalt u direct bij afronding van uw bestelling. 

Heeft u geen vergoeding? Vanaf €50,- betaalt u geen verzendkosten. Bij een lagere bestelwaarde zijn de verzendkosten €5,95.

Wat moet ik doen als ik mijn bestelling niet heb ontvangen?

Controleer het volgende:

  1. Het kan zijn dat het tijdvak van de bezorging is verplaatst. U kunt dit checken via de track en trace code van PostNL in de e-mail die u heeft gekregen, of via Mijn Sorgente
  2. Heeft u tijdens het bestellen doorgegeven dat het pakket bij de buren mag worden afgeleverd? En heeft u van PostNL een mail ontvangen dat de bezorging van uw pakket niet is gelukt? Dan is het pakket bij de buren bezorgd óf PostNL heeft een nieuw bezorgmoment ingepland. Het nieuwe bezorgmoment vindt u ook in de mail van PostNL. 

Is dit niet het geval? Neem dan contact op met het klantenteam

Waarom is mijn online bestelling geannuleerd?

Er kunnen drie redenen zijn: 

  1. De leverdatum vindt plaats op een moment dat uw vergoeding is verlopen.
  2. U heeft te snel na uw laatste bestelling een nieuwe bestelling geplaatst.
  3.  U heeft ons verzocht om de bestelling te annuleren.

Goed om te weten: de annulering staat in uw ‘Mijn Sorgente’ account ('Mijn bestellingen'). Ook ontvangt u een e-mail van deze statuswijziging.

Helaas zijn er op dit moment een aantal producten niet of slecht leverbaar. Lees hier meer over leveringsproblemen en wat u zelf kunt ondernemen. 

Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?

Plaatst u een bestelling via Mijn Sorgente? Dan ontvangt u altijd een e-mail met de bevestiging van uw bestelling.
Hierin staat een overzicht van de door u bestelde producten en de gekozen bezorgdatum.

Ik heb een vergoeding (machtiging), maar ik moet tijdens het afronden van de bestelling toch betalen. Hoe kan dit?

De prijs van een product wordt dus niet aangepast naar € 0,00. Mogelijke oorzaken?

Het kan zijn dat het betreffende product niet binnen uw vergoeding valt.
Er kan ook sprake zijn van een technisch probleem. Denkt u dat dit het geval is? Neem dan contact met ons op via het contactformulier op de pagina Service & Contact. We helpen u graag verder.

Ik ben verhuisd. Hoe geef ik dit door?

Neem contact op met ons via het contactformulier op de pagina Service & Contact. Vermeld uw klantnummer en uw nieuwe (huis)adres.

Ik wil een product bestellen, maar kan dit niet vinden. Wat moet ik doen?

Dat is vervelend. Wij helpen u met vinden. Neem contact met ons op via het contactformulier op de pagina Service & Contact.

Bezorgt Sorgente ook in het buitenland?

Nee. Sorgente bezorgt alleen in Nederland.

Ik ben op vakantie rondom mijn bestelmoment. Wat moet ik nu doen?

In dit geval kunt u het beste even telefonisch contact met ons opnemen. 

Wat gebeurt er met mijn pakket als ik niet thuis ben op het moment van bezorging?

Tijdens het bestelproces (online of telefonisch) kunt u bij het klantenteam aangeven waar en wanneer u het pakket wilt ontvangen. 

Bent u op het moment van de bezorging niet thuis? Dan ontvang u van PostNL:

  1. Een mail (mits uw mailadres bij Sorgente bekend is) met daarin informatie over een tweede bezorgpoging, of instructies om uw pakket af te halen bij een PostNL-punt.
  2. Heeft u een PostNL account? Dan ontvang u via uw PostNL account of PostNL app ook een melding waarin staat waar uw pakket is bezorgd. 

Tip: maak een PostNL account aan, installeer de PostNL App en geef uw ‘niet-thuis voorkeur’ aan.

Kan ik mijn online bestelling annuleren?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Zodra u de bestelling heeft afgerond is deze niet meer te annuleren of aan te passen.

Wel kunt u via de PostNL-app het adres of aflevermoment zelf naderhand aanpassen, indien gewenst. 

Hoe kan ik de status van mijn bestelling volgen?

  1. Wanneer wij een e-mailadres van u hebben (heeft u via sorgente.nl besteld, dan is dit altijd het geval), houdt PostNL u via e-mail en de PostNL-app op de hoogte van de bezorging van uw bestelling.
  2. Bent u ingelogd? Dan kunt u de status van uw bestelling ook volgen via uw Mijn Sorgente account. Na inloggen klikt u hiervoor op 'wanneer komt mijn bestelling?'.

Is uw e-mailadres nog niet bij ons bekend maar wilt u wel de track & trace mail wel graag ontvangen? U kunt uw mailadres doorgeven aan ons via het contactformulier. Kies bij onderwerp 'e-mailadres doorgeven'.